Bangalore! - Reisverslag uit Bangalore, India van Robbin Budie - WaarBenJij.nu Bangalore! - Reisverslag uit Bangalore, India van Robbin Budie - WaarBenJij.nu

Bangalore!

Door: RobbinBudie

Blijf op de hoogte en volg Robbin

04 Februari 2011 | India, Bangalore

Ik ben er! Wow, het valt me echt 1000% mee. Onze vlucht is goed verlopen. Alleen het opstijgen ging te langzaam waardoor we eerst nog over een drempel heen vlogen en met veel kabaal de lucht in schoten. Op onze vlucht zat ik naast een vrouw die à la Julia roberts ging metideren en ons heel fijne informatie heeft gegeven. De douane in bangalore stelt echt niks voor, eigenlijk zijn ze gewoon heel sloom waardoor je zenuwachtig wordt. Na wat geld gewisseld te hebben en onze koffers opgehaald lopen we buiten meteen tegen sai aan. Hij organiseert de introductieweek en we hadden niet verwacht dat hij ons zou komen ophalen. Super fijn dus! Het verkeer viel zo vroeg, 2u 's nachts in nl en 7u 's ochtends in bangalore, nog reuze mee. Toen onze chauffeur door rood reed, kwam een agent met lange stok de weg op gerend, dus die werd half omver gereden terwijl ons busje er van langs kreeg. Eenmaal bij Ashley inn aangekomen bleek er wat verkeerd te zijn gegaan met onze reservering. Op naar het low budget hotel dus iets verderop in de straat. Hier hebben we een redelijke slaapruimte en een heel smerige badkamer, foto's volgen. Ook het bed is super hard en de lakens enzo ruiken wat verdacht.. Maar goed, we hebben tenminste een slaapplaats. Toen kwam het ontbijt.. Ons tweede, want in het vliegtuig hebben we die, voor ons nederlanders om 11 uur 's avonds, al gehad. Of het wel zo slim en hygiënisch was zullen we nog merken, haha. Al het bestek en bord was nog nat en ook het brood en beleg waren twijfelachtig. Wel heel vriendelijke bediening, zelfs iets te onderdanig, ze doen alles voor je. We zijn toch nog eerst de stad gaan verkennen, maar dit was niet zo'n succes. Van 9 tot 1 hebben we geslapen en daarna weer de stad in. Hier hebben we een winkelcentrum met echt alles erin gevonden. Super fijn dus. Hil heeft meteen wat kleren gekocht en verder hebben we een simkaart, die het nog niet doet, en verzorgingsproducten, eten en drinken gehaald. In totaal waren we maar 45 euro euro kwijt en we hebben echt veel gekocht! Onderweg worden we al herkend, echt grappig. We vallen natuurlijk ook wel op, moeten echt wat gaan zonnebaden. Ook hebben we meteen nog wat dvd's voor 's avonds gekocht en watermeloen van een kraampje langs de weg gegeten. Het was vers, dus moet wel kunnen toch? Ondertussen zijn Ellis' en maud ook al aangekomen en gaan we zo met z'n vieren een leuk restaurant zoeken waar we geen voedselvergiftiging van krijgen. Owja, we zijn trouwens ook al kakkerlakken tegengekomen:XD. Hilde begon opeens in het pashokje naast mij te gillen. Ik dacht dat ze van haar spiegelbeeld schrok omdat ik net over mijn lijkwitte gezicht aan het klagen was, maar nee, het waren twee dikke kakkerlakken waarvan een onder Hildes schoen was beland. De geur hier is trouwens heel anders en gelukkig niet vies. Heel kruidig en intens en dat is eigenlijk wel lekker. Ook de geluiden zijn anders 's ochtends. Heel vreemde vogels geloof ik of misschien weer zo'n leuk exotisch insect ofzo. De mensen hier zijn inderdaad best klein, maar meestal heel leuk gekleed in traditionele jurken en hebben bijna allemaal gezichtsversiering. Ook zijn we al langs de eerste gebedsvertrekken van de hindoeïstische goden gekomen, echt mooi. Aangezien ik dit hele verhaal op mijn iPod aan het typen ben ga ik toch maar eens stoppen. Tot het volgende wifi netwerk! Liefs, robbin

  • 04 Februari 2011 - 14:11

    Pap:

    Fijn dat het meevalt en je goed bent aangekomen. Ik neem aan dat je een hele meloen hebt gekocht en niet een schijf. Vrouwen met versieringen ben ik in Dehli nauwelijks tegengekomen. Zo zie je maar weer dat Bangalore en Zuid-India heel anders is.
    Dusty loopt nu al zielig rond.

    Groetjes

  • 04 Februari 2011 - 16:18

    Rieny:

    Oh, wat ben ik blij dat jullie veilig zijn aangekomen en dat de mensen vriendelijk zijn. Wat een avontuur krijg jij daar de komende maanden. Vandaag heeft TNT post een pakje willen afleveren. Wij waren niet thuis, dus alweer retour afzender. Misschien mijn verjaardagskado? Ik hoop dat we je snel kunnen bellen. Slaap lekker. xxx mam

  • 04 Februari 2011 - 16:31

    Robbin:

    Arme Dusty! Ik mis hem ook!
    Xx

  • 04 Februari 2011 - 16:33

    Mam Rieny:

    De moeder van Hilde belde net. Je zou ons een mail gestuurd hebben. We hebben echter niks gekregen.xx welterusten

  • 04 Februari 2011 - 16:48

    Marij:

    Wat zijn we blij dat je zo optimistisch
    klinkt en vooral dat je een fijne reis hebt gehad.
    Die watermeloen zou ik niet langs de weg kopen als die al is aangesneden.
    vanavond vieren we de verjaardag van je moeder ,dus het onderwerp zal wel ene Robbin Budie zijn . Hier was hier vandaag erg stormachtig ,daar heb jij geen last van. Ik hoop dat je heerlijk ontspannen kunt slapen .Wat is eigenlijk het tijdsverschil met hier. ga jij nu slapen en is het dan zaterdag ?? veel plezier met de ochtendwandeling, laat je maar verrassen!! kusjes van Marij

  • 04 Februari 2011 - 17:24

    Yvette:

    klinkt super! geniet ervan en groetjes aan hilde! x

  • 04 Februari 2011 - 17:29

    Megg:

    Heyy Heyy Sissie;) THANK GOD ben je geland. Ik was al helemaal aan 't stressen dat je vliegtuig neer ging storten..(you never know, right?) Anyways, 't is echt weird dat je er niet meer bent.:( Nu is er nog maar een Bud Diva (lame!:O). Oh, btw ik heb al je afscheids smsjes gekregen:P(iig eentje van mel) en mijn friends wensen je ook een awesome time in India..wehhe. Oh, en randstadt heeft ook nog gebeld:S maar ik was te laat met oppakken. Ik weet niet of dat belangrijk was? Dit weekend ga ik het huis weer omveilig maken:P met nog zo'n killer night als halloween;) Bommer dat jij er niet bij bent. Anyways.. HAVE FUN & DON'T FALL IN LOVE (heel belangrijk!) en doe de groetjes aan hilde(A) you know you love me & you know I love you too xoxo -M.

  • 04 Februari 2011 - 19:00

    -diego-:


    gelukkig ben je goed aangekomen in Bangalore!
    zo te lezen komt dat wel goed met jullie daar... en jullie worden ook nog herkend!
    doe maar lekker famous... maar uh die kakkerlakken die zul je daar nog vaak zien denk ik hahaha. brrrr...oekyspooky beesjes...
    ps: ik zal je missen op de party van kaylee. waar ik nou eigenlijk al op schema achterloop hihihi. tja beter telaat dan nooit he!
    ps: als je tijd en de mogelijkheid daar toe hebt kun je mij jou skype naam eens door mailen.
    maar orienteer jullie maar eerst eens goed daar. groetjes Xx...

  • 04 Februari 2011 - 20:08

    Frans:

    Hallo Robbin.
    Gelukkig goed aangekomen.(lees ik).
    Heb van je moeder vernomen dat je in India stage gaat lopen.
    Kon natuurlijk niet verder weg.
    Ik vind het een geweldige onderneming die je maakt, hopelijk met goede afloop.
    Verder ga ik het via deze site volgen, als je dat goed vind.
    Ik heb vandaag de auto van Marlie APK gekeurd.
    Verder veel succes en let op jezelf.
    Tot de volgende reactie.
    Je oom Frans.

  • 05 Februari 2011 - 04:34

    Robbin Budie:

    Dankje voor alle leuke reacties!
    To mam en pap: weten jullie nog wat jullie zeiden over welke emailadressen ik moest gebruiken om jullie wat te sturen;). Die van jullie werk.
    To Marij: we zijn er gelukkig niet ziek van geworden, hah.
    To meg: er lopen hier best leuke mannen rond, maar gelukkig zijn ze over het algemeen te klein, haha!
    To Diego: mijn skypenaam is Robbin.Budie
    To Frans: echt leuk dat je het ook volgt!

  • 05 Februari 2011 - 09:18

    Bart:

    Ey Robbin,
    Ik krijg ook zin om weer naar het Oosten te gaan:p Ondertussen ben ik ook weer veilig aangekomen in NL. Budapest was echt leuk, maar koud!:)
    Wat ik me nog afvraag als ik de foto's bekijk...heb je nu wc papier of doe je het het Indian-style?;)
    Groetjes,
    Je neef (van moeders kant:P)

  • 05 Februari 2011 - 09:54

    Vanessa:

    Gelukkig goed aangekomen in Bangalore... Super, was namelijk toch wel een beetje spannend voor het thuisfront...

    Leuk reisverslag van je eerste momenten in India... Het gaat helemaal goed komen met jullie! Heb je zelf nog geen kleding gekocht?

    Wij hebben je zusje al op sleeptouw genomen, naar de B-day party van Kayleigh... Erg gezellig, maar het blijft nog even wennen dat jij er niet bij bent..

    Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen in het ziekenhuis....

    Tot het volgende reisverslag.... X

  • 05 Februari 2011 - 12:09

    Rieny:

    De puinen van mijn verjaardagsfeestje zijn opgeruimd. Was gezellig en jullie waren HET onderwerp van de gesprekken. We hebben je gsm nr genoteerd. Probeer je nieuwe wandelschoenen uit op korte stukjes. Ga zometeen met Megg nog even winkelen. We kijken uit naar jullie volgende verslag. xx mam

  • 05 Februari 2011 - 15:15

    Carolien:

    Hoi Robbin

    Gelukkig goed aangekomen. Hopelijk
    blijft het 1000% meevallen. Geniet van
    deze eerste week, daarna zal je aan de slag moeten. Ben benieuwd hoe het ziekenhuis er uit ziet. De badkamer was wel heel erg smerig. Aan de kakkerlakken kan je al wennen voor straks in Thailand? Heel veel groetjes
    van Ger Carolien Kyra en Aron xxxxx

  • 05 Februari 2011 - 17:14

    Daninka:

    Hee Robbin!
    Fijn om te horen dat je goed aan bent gekomen, en dat alles goed is. Verheug me er op al je verhalen te lezen :D. Veel succes en plezier!
    xxx Daninka

  • 05 Februari 2011 - 18:53

    Magda:

    Heej Robbin,

    Fijn om te lezen dat je goed bent aan gekomen. Het is natuurlijk een compleet andere wereld. Heel apart lijkt me zo. Ik denk niet dat ik dit zou kunnen. Als ik de foto's van de badkamer in het hotel al zie, bahhh. Maar goed, jij liever dan ik.
    Pas goed op jezelf en blijf gezond.

    groetjes Magda

  • 06 Februari 2011 - 08:33

    Mam:

    Goedemorgen(hier) Nog iets leuks meegemaakt gisteren? Hier in huis is het stil zonder jouw discussies. Dusty snapt er niks van. We kijken uit naar je volgende verslag. Klopt het dat je in het resort van volgende week geen internet hebt. xxx mam

  • 06 Februari 2011 - 11:47

    Tonny Kuijer:

    Hallo Robbin, Een echt avontuur! Je zult wel het e.e.a. beleven en natuurlijk ook plezier maken (hééééél belangrijk) samen met je reisgenoten.
    Wat goed van je dat je dit ondernomen hebt, het lijkt me een geweldige ervaring die je nooit zult vergeten. Ik blijf je volgen en natuurlijk ook de verhalen van je thuisfront. Maak er wat van! (is je wel toevertrouwd). groetjes, ook aan je reisgenoten. Tonny Kuijer

  • 06 Februari 2011 - 15:50

    Marij:

    Hallo Robbin , ik heb een paar mensen je site doorgegeven,zodat ze het mee kunnen volgen. Wanneer je dus van iemand een reacrie ontvangt en je weet niet van wie ;is dat misschien zo'n persoon.
    Amuseer je deze week en zorg dat je uitgerust kunt beginnen aan je interessante stage. Tot volgende reactie van onze kant. Liefs van de Latjes

  • 06 Februari 2011 - 18:36

    Jose Vrancken:

    Hé Robbin, vieze badkamer! Sommige huishoudens in Lotbroek moeten je toch hebben voorbereid op deze toestanden. Mijn god dus je bent al aan de andere kant van de planeet ik ga je volgen.... groet José

  • 11 Februari 2011 - 15:29

    Marika:

    Hey Robbin, geweldig dat je dit avontuur bent aangegaan. Ik ben benieuwd naar alle avonturen die je daar meemaakt, sowiezo naar alle mensen die je daar zult ontmoeten. Ik verheug me al op je nieuwe verslag. Het weer bij jullie is in ieder geval stukken beter dan hier, regenachtig en somber. Groetjes Marika
    P.s. heb je nog rare dieren gezien?

  • 12 Februari 2011 - 17:54

    Wim En Lilian:

    Hoi Robbin.
    Hier even een berichtje oet Bor van
    Wim en Lilian. Je weet wel, Wim
    de beruchte neef van Rieny!
    Wat leuk dat je de kans krijgt om stage te lopen in zo'n ver land! Wat een belevenis! Sjiek hoor.
    Lijkt mij (Lilian) echt geweldig!! Wim helaas niet want hij gaat alleen maar op vakantie naar schnitzellanden!!!!
    Van Marij heb ik je site gekregen dus
    ik volg je op de voet!!! Hopelijk plaats je nog wat foto's.
    Veel plezier gewenst, geniet er maar fijn van maar pas goed op jezelf!!!
    Hartelijke groetjes van Wim en Lilian

  • 23 Februari 2011 - 18:36

    Nicole Breuer:

    Wat leuk om zo te kunnen lezen hoe het met je gaat. Fijn dat uiteindelijk alles op tijd geregeld is en je dus echt bent vertrokken!
    Heel veel plezier en een leerzame periode.
    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Sometimes a b.f.f makes you go W.T.F but with out them we'd all be a little less richer in our lifes ..

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 31740

Voorgaande reizen:

03 Februari 2011 - 08 Juli 2011

Mijn eerste buitenlandse stage!

Landen bezocht: