Eerste bevalling! - Reisverslag uit Denkanikota, India van Robbin Budie - WaarBenJij.nu Eerste bevalling! - Reisverslag uit Denkanikota, India van Robbin Budie - WaarBenJij.nu

Eerste bevalling!

Door: RobbinBudie

Blijf op de hoogte en volg Robbin

05 Maart 2011 | India, Denkanikota

Het zat er aan te komen en nou is het gebeurd. Hil en ik hebben onze eerste bevalling meegemaakt. Het ging uiteindelijk super snel. De arts was nog met een echo bezig om het hartje te horen, toen wij het hoofdje er al uit zagen komen. Binnen 30 seconden was het kindje er. Vooral de navelstreng werd goed in de gaten gehouden. Hilde heeft hem uiteindelijk doorgeknipt, echt super speciaal! Bij ons doen de vaders dat meestal, maar hier zijn de mannen nooit bij een bevalling. Het kindje woog maar 2.2 kg en was een meisje. Ze kreeg blauwe kleertjes aan, omdat er eigenlijk gehoopt werd op een jongen. Best zielig, maar ze hebben hier liever een jongen. Voor meisjes krijgen ze hier zelfs subsidie. Zonder dit zullen er namelijk vervelende dingen met meisjesbaby's gebeuren. Eng maar waar.
Nog iets vreemds hier is dat de meeste mensen hun kind pas na 1 tot 2 jaar een naam geven. Ze bedenken hier vantevoren geen babynamen. Ook weten veel mensen niet hoe oud ze zijn, omdat ze geen besef van tijd hebben en geen verjaardagen vieren.
Het werd dus een heel gebeuren, die verjaardag van mij komende maandag. Ben heel benieuwd!
Een kort bericht, omdat ik weinig tijd heb. We zitten hier nou al maand!
Hil heeft een langer bericht geschreven op haar site. Deze berichten kunnen jullie ook volgen, omdat we praktisch alles samen doen. Haar site is hildevanruiten.waarbenjij.nu.
Tot snel! Xxlove Robbin

  • 05 Maart 2011 - 11:34

    Mam:

    Net je stem gehoord en gezicht gezien via skype. Je straalt gelukkig nog steeds. Ik heb het uitgebreide verslag van Hilde ook gelezen. Jullie maken heel wat mee daar in India. En zoals Diego zegt, dan is het hier maar een saaie boel. Wat een indrukken; bevallingen, ongelukken, wassen met koud water zonder douche etc. Nou meid ik weet niet of je de e card net hebt ontvangen voor je verjaardag. Anders zie je de kaart wrs volgend weekend. dikke kus mam

  • 05 Maart 2011 - 12:28

    Carolien:

    Wat een geweldige ervaring om bij een bevalling te zijn. Het is daar toch echt een andere wereld, we kunnen blij zijn dat we hier geboren zijn en het zo goed hebben, Ik zal je moeder vragen hoe we geld kunnen overmaken voor die arme mensen , zo weet je zeker dat het op de goede plek terecht komt. Zo doen we ook voedselpaketten naar Roemenie sturen, gaat rechtstreeks naar de mensen. Nou meid ik ga nog broodjes halen voor onderweg, we vertrekken vannacht om 5.00 uur. We wensen je een hele fijne verjaardag . We zullen je op valkantie zeker missen en drinken maandag eentje op jou .Veel succes en tot gauw.
    Groetjes
    Ger Carolien Kyra en Aron.

  • 05 Maart 2011 - 13:12

    Marij:

    hallo A.S. jarige ,
    wat een verhaal, ik weet nog mijn 1e bevalling ,dat was ook heel speciaal .
    Bevallingen blijven elke keer weer opnieuw een wonder en in jullie geval natuurlijk helemaal, het zijn echt middeleeuwse toestanden daar. Ik vraag me af ; hebben ze daar nog een speciaal iets in gedachten met de placenta? geven de meeste moeders daar Bv ( is natuurlijk veel veiliger om te geven). Als jullie een infuus aansluiten ;zijn dit plastic zakjes of wat moet ik me hierbij voorstellen? Wat vervelend als je daar als meisje wordt geboren, je bent eigenlijk al gestigmatiseerd voor het leven.Het is niet te geloven dat je al een maand weg bent !!
    Het is een goed idee van de vader van Hilde om op die manier de mensen te helpen en niet alleen materiele dingen te geven. Bart en Tom vieren ook carnaval, ze zijn dit niet gewend omdat we altijd op wintersport zijn gegaan. Ik ben nu bij je ouders en je moeder is erg blij dat je zoveel energie uitstraalt ( Net met jou een uur geskyped) door alle ervaringen die jullie meemaken. Robbin ,ik wens je een supergezellige verjaardag toe a.s. maandag en dan weer vol energie ertegenaan gaan de komende week. Heel veel groetjes Marij

  • 05 Maart 2011 - 22:16

    Angelina:

    Hey meid!!

    Je maakt wel super bijzondere dingen mee!:D
    Wens je alvast een superfijne verjaardag .Ik ga morgen naar de HSN en dan drink er ene op je;)

    X

  • 06 Maart 2011 - 16:59

    Tom/Rafke/Marij/Hub:

    Hey Robbin,

    Van harte gefeliciteerd met je 22ste verjaardag! We hopen dat je een leuke dag hebt! De carnavalsoptocht was heel mooi dit jaar, hij ging over het ''dobbelsteen project'' en over Berry v. Rijswijk i.v.m poppodium. Gister naar kanon van 't balkon geweest en Bart moest in de fenix optreden. Ik ga eens proberen om skype te installeren, want m'n moeder wil ook eens met jou bellen. Nog heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende bericht.
    Mam had al een smsje van je moeder gekregen dat ze geland zijn en al aan de après-ski zaten.

    Kusjes Tom & aanhang

  • 06 Maart 2011 - 20:51

    Frans.:

    Eerst een heel dikke PROFICIAT !!!!!! met je verjaardag en een goede tijd en gezondheid in India. Geweldige verslagen met leuke reactie's, en buitengewone belevenissen.
    Deze zijn heel belangrijk voor je verdere leven. Let wel goed op jezelf en denk eerst na voor dat je handelt/beslist. Vier je verjaardag goed met je vrienden en vriendinnen ( collega's) , en anders doe je dit maar thuis over.
    Vette party.
    Ik volg je berichten bijna elke dag, en geniet ervan. Super belevenissen.
    Hier is momenteel carnaval en het is super weer. Ik heb ook een paar dagen vrij, even iets anders.

    Groetjes Frans.

  • 07 Maart 2011 - 02:13

    Meggz:

    Proficiat!! Auch hie:P haha..als vör physically neet samen kennen zean. Tjah jah.. dan mot 't maar via alle technologie. Booh jo.. Eechte bevalling. Heftig, maar waal mooi(A) Echt te geak datse bie zo'n moment aanwezig moogs zean:D

    xoxo -M. loveyouu

  • 07 Maart 2011 - 06:44

    Marij:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven enz, Hilde kan dit in elk geval voor je zingen toch!! Meghan zegt alles zo mooi, proficiat meisje en een mooie dag. Misschien wel weer een nieuwe bijzondere ervaring van het een of ander. Greetz Marij en consorten.

  • 07 Maart 2011 - 10:16

    Ruud:

    Hey Robbin!
    Gefeliciteerd! Moet een hele ervaring zijn, je verjaardag 'vieren' in een land waar dat normaal niet gedaan wordt ;). Maar het lijkt me zo dat India voor jou een groot verjaardagscadeau is; dit ga je echt je hele leven niet meer vergeten! Hoe dan ook, bij jullie is het vandaag veel beter dan bij ons, dus dat is al mooi meegenomen. Voor de rest: geniet nog maar extra van deze dag!
    Groetjes, Ruud

  • 07 Maart 2011 - 10:29

    Marika:

    Hey feestvarken, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag (volgens mij loop ik achter en is je verjaardag al geweest) nog vele jaren in goede gezondheid. Heb je een leuke dag gehad? Ik heb je afgelopen vrijdag ook een berichtje gestuurd maar volgens mij staat dat bij een ander reisverslag (ha, ha). Ik ben nog even aan het bijkomen van een avondje stappen op de markt. Het weer is super dus carnaval kan niet stuk,het is gezellig op de markt. Eigenlijk vind ik het nog niet eens zo'n gek idee om een kind pas na een tijdje een naam te geven (2 jaar is natuurlijk te lang). De naam kan dan beter op het karakter van het kind afgestemd worden. Wel zielig dat jongen/meisje verhaal. Dat zie je toch nog op veel plaatsen in de wereld. Rare instelling want wat is een wereld zonder vrouwen, wie moet de kinderen dan baren, ik zie een man dit niet zo snel doen! Ik ga stoppen want volgens mij zit er nog een percentage..... in mijn bloed. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes en felicitaties van Marco, Rob, Frank en nogmaals van mij

  • 07 Maart 2011 - 17:05

    Man Teng:

    Ik heb net een aantal verslagen van je gelezen! Klinkt erg spannend allemaal. Als ik zo lees heb je je handen wel vol daar!

    Interessant om de cultuurverschillen te lezen. Erg eigenlijk dat meisjes subsidie krijgen, waardoor ouders nog enigszins blij zijn met het pasgeboren meisje. Vraagje: hoe noemen ze hun kind eigenlijk als ze nog geen officiële naam hebben? Had een keer gelezen dat ze dan hun kind: Eerste, Tweede, Derde etc. noemen, maar weet niet zeker of het daar ook zo is.

    Hopelijk heb je een fijne verjaardag vandaag! Geniet ervan!

    Groetjes,

    Man Teng

  • 07 Maart 2011 - 19:50

    Fam. Ger Budie:

    Ofschoon je lang niets van ons vernomen hebt, zijn we je niet vergeten en wensen je toch een prachtige verjaardag vanuit het knotsgekke Heerlen. Hub is terug naar Posterholt en Bart en Melanie zijn carnaval vieren in het centrum.We zijn onder indruk van de ervaringen die jij allemaal opdoet maar ik neem mijn hoed ervoor af hoe jij met die "on-luxe" kunt omgaan.

    Groetjes van

    fam.Ger Budie


  • 09 Maart 2011 - 14:21

    Jo Budie:

    Dag Robbin,

    Geweldig, zo'n ervaring, vooral in een land aan het andere eind van de wereld. Ik heb met genoegen jouw verslag gelezen.
    Natuurlijk wens ik je van harte proficiat met je verjaardag, en nog vele jaren in goede gezondheid en met veel schitterende ervaringen toe.
    Ik neem aan, dat jullie dat op gepaste wijze gevierd hebben in een omgeving waar de mensen niet weten/beseffen wat jarig zijn inhoudt.
    Ook de groetjes aan Hilde!

  • 11 Maart 2011 - 16:05

    Anouska Van Lierop:

    Boh Robbin!!
    Ik weet niet eens waar ik op zou moeten beginnen met reageren.
    Heb alle verslagen en reacties weer bij gelezen. Echt enorm wat jullie allemaal meemaken!!
    Kan me heel goed voorstellen van je heimwee...
    Heb je nog een leuke verjaardag gehad? (nog gefeliciteerd trouwens!!)
    Heel veel succes daar en ik volg jullie verhalen!!

  • 11 Maart 2011 - 21:09

    Marlie:

    Hoi Robbin
    Wat spannend. Heb je iets van de tsunamie gemerkt. Veel plezier aan zee.
    groetjes Marlie

  • 19 Juni 2011 - 03:21

    Lena:

    Voor meisjes krijgen ze subsidie, zou het nu zijn om de meisjes te redden van moord of om op lange termijn zonder bruidsschat te vallen voor de vele jongens die geen vrouw meer vinden ? Ik vermoed het laatste. It 's a men's world.

    Groetjes en succes met de studies !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Sometimes a b.f.f makes you go W.T.F but with out them we'd all be a little less richer in our lifes ..

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 31740

Voorgaande reizen:

03 Februari 2011 - 08 Juli 2011

Mijn eerste buitenlandse stage!

Landen bezocht: