Bountystranden, slaapbussen en buikgriep - Reisverslag uit Gokarna, India van Robbin Budie - WaarBenJij.nu Bountystranden, slaapbussen en buikgriep - Reisverslag uit Gokarna, India van Robbin Budie - WaarBenJij.nu

Bountystranden, slaapbussen en buikgriep

Door: RobbinBudie

Blijf op de hoogte en volg Robbin

13 Maart 2011 | India, Gokarna

Hoi allemaal!

Ik stuur dit bericht vanuit een ' internetcaffe' *lees hutje aan zee* in Gokarna. Het is hier echt zo mooi! Ik kwam toevallig langs dit plaatsje in mijn Lonely Planet, een pelgrimsoord met de mooiste afgelegen stranden. Dus besloten Hil en ik hier ons weekend door te brengen. Vrijdagavond zijn we met een slaapbus vertrokken voor een 12 uur lang durende rit. Het was echt een stuk luxer dan ik had verwacht. We sliepen samen boven in een stapelbed aan de achterkant van de bus, omringd door Indische mannen (waren de enige twee girls). Eerst dacht ik, relax dit is goed te doen. Helaas was ik mijn wagenziekheid vergeten..
Na een afschuwelijke nacht kwamen we om 9u 's ochtends aan in Gokarna. Met een riksja vertrokken we naar ons hotel. Dit hadden we uiteindelijk beter niet kunnen doen. De kamer was super heet, geen westers toilet en we kwamen er al snel achter dat je op de stranden hutjes kunt huren.
Hier zijn trouwens heel wat meer buitenlanders dan ik had verwacht. Vooral backpackers die hier even komen uitrusten. Zelfde idee dus als ons. Het voelt ook echt als vakantie! Haha vreemd, maar India, vooral het SMART, voelt ook echt als een tweede thuis. Foto's van het paradijs hier volgen nog. Nu, voor onze tweede nacht, hebben we een hutje geregeld. Deze bestaat uit een bed en muggennet. Dat was het. Super primitief dus, maar zo geweldig om mee te maken. Het enige wat je hoort is de zee en wat vogels.
Gokarna zelf vind ik niet zo geweldig. Een vies dorpje en heb echt het meest zielige puppy ever gezien. Hij had z'n pootje gebroken dat er wel nog aan bungelde, vol met vliegen en helemaal ontstoken. Het stonk echt verschrikkelijk. Het erge is dat je gewoon helemaal niks voor het diertje kunt doen. Wat dus echt volledig tegen mijn principes ingaat. Dat was wel even een slechte eerste indruk van deze plek. Het enige wat ik kan doen is het van me afzetten.
Verder zitten hier zoveel koeien dat je er gek van wordt. Ze zijn namelijk ontzettend brutaal. Een liep zelfs bijna letterlijk over ons heen toen we aan het zonnen waren. We hadden het net op tijd in de gaten. Deze koe (beach cow gedoopt) zorgt wel voor hilarische omstandigheden. Want als ze eten geroken heeft is ze niet te houden. Zo ondervonden ook een aantal backpackers die dus wel vollidig overhoop gelopen werden.
Een vervelende bijkomstigheid is dat ik ziek ben. Voor de verandering haha! Ik schijn iets verkeerd gegeten te hebben en neem van mij aan, overgeven op een niet-westers toilet is geen pretje. Hoop dat het nu wegblijft aangezien ik nou alleen het hutje en de zee heb.. Scheelt dat ik nog niks heb kunnen eten, dus veel zal er niet meer uitkomen;).
Ik moet wel zeggen dat ik met mijn heimwee de eerste dag hier een dieptepunt heb bereikt. Na de slopende busreis, het dierenleed en mijn ziek zijn had ik even een gruwelijke hekel aan India en wilde ik niets liever dan naar huis gaan. Gelukkig heb ik Hil hier, die goed voor me zorgt en me altijd weet op te vrolijken, en de geweldige natuur hier doet ook veel goed. Ik heb echt zin om back to the basics, primitief vanacht in het hutje te slapen met alleen het geluid van de zee op de achtergrond. Je voelt je hier echt weer een met de natuur.

Mijn verjaardag hier in Bangalore was trouwens fantastisch! We zijn met zeven girls naar een club boven onze favo shopping mall gegaan. Eerst indrinken ofcourse aangezien de club duur scheen te zijn. Hier heb ik overigens niks van gemerkt, want we kregen gratis entree en aangeboden drankjes in overvloed! Good music, hot boys, great friends and a nice view from the top of the building = a fabolous party! Dat is even in het kort samengevat wat ik van de hele party vond;). Heb er leuke contacten aan overgehouden, haha(A). Jammer dat de club al om half 12 dicht gaat. Dat is echt veel te vroeg! De riksja driver heeft een geweldige avond gehad met ons melige girls. Hij wou zelfs op de foto, eindigend met handje schudden en zelfs een handkus! Vraag me soms af wat de gemiddelde Indier wel niet van ons foreigners moet denken..
Ook op het SMART werd mijn b-day enthousiast gevierd. Ik heb zelfs een chocolade cake met Happy Birthday Dear Robbin erop gekregen! Zo lief! We hebben samen geluncht, wat hier niet normaal is door alle patienten. Echt een super leuke dag dus. Ik miste mijn fam en friends wel heel erg, maar zij hadden me niet beter kunnen opvrolijken. Een verjaardag is hier namelijk niet echt standaard en ik heb zelfs nog een geweldige kaart en een cadeautje gekregen! We zijn echt een surrogaatfamilie hier. De arts als allesoverzienend wijs persoon, Melvin als moederfiguur (lief, maar ook zeer bemoeizuchtig!), Kunar als de grappige oudere broer, en Radha, Esther en Kiruba als zusjes. Er wordt echt geweldig voor ons gezorgd dus!

Het was trouwens nog een heel gedoe voor we van Bangalore in het SMART waren.. Midden op een brug op de autobaan kreeg onze jeep een lekke band. Geen vluchtstrook te bekennen, dus stonden we daar midden op de weg tijdens de spits in Bangalore. Het was gewoon afwachten tot het mis zou gaan. Wat dus ook gebeurde. Een motor vloog met volle vaart tegen onze auto aan. Gelukkig had hij niks ernstigs, maar daarna wou de arts ons wel zo snel mogelijk daar weg hebben. Dus met een taxi werden wij al vooruit gestuurd naar het ziekenhuis van Hosur, waar de vrouw van een bekende van ons net bevallen was. Kreeg de taxidriver ook nog ruzie met twee mannen op een motor. Ze sloegen bijna het raam van Hilde in en de driver stapte ook nog eens uit waarbij er bijna een gevecht uitbrak. De motorrijder was super agressief. Gelukkig bemoeien Indiers zich overal mee, dus werd de ruziezoeker snel bij ons vandaag gehaald. We hebben uiteindelijk 6u gedaan over de rit naar het ziekenhuis.

Het was een super interessante week in het SMART. We hebben twee OK's uitgevoerd, een cyste verwijdering in het gezicht en een teenamputatie. Bij de laatste heb ik ook een infuus in een keer goed geprikt! Ben echt zo trots op mezelf:D. Ook hebben we goed kunnen oefenen met IM (in spier) spuiten en vleugelinfuus (snel infuus) prikken om antibiotica toe te dienen.
Ook kwam er een jonge vrouw met een epileptische aanval binnen die op haar tong gebeten had. Hierdoor waren haar longen volgelopen met bloed en stikte ze hier bijna in. Ze raakte in shock en was ondertussen volledig spastisch. Door het snelle optreden van de arts en het volgen van zijn instructies heeft ze het gelukkig overleefd. Het was echt een heftige ervaring.
Typisch Indisch hieraan was dat alle patienten plus familie en kinderen mee stonden te kijken. Ze worden ook niet weggestuurd. Het is hier echt te normaal dat iedereen zich overal mee bemoeid. Toen ik vanochtend ziek in bed lach en Hil de deur had opengezet voor frisse lucht, kwam er ook al iemand schaamteloos toekijken. Echt het tegenovergestelde van Nederland.
Verder werd er ook nog een oude vrouw binnengebracht die geslagen was door haar echtgenoot. Ze was helemaal in shock en trilde verschrikkelijk. Het had mijn oma wel kunnen zijn, zo zielig, maar heel normaal hier dat mannen hun vrouwen slaan en wie weet wat nog meer. Ook vertelde Melvin me dat vreemdgaan heel normaal is (vooral de mannen) en dat het door iedereen wordt toegelaten. Scheiden is hier namelijk echt een taboe en wat moet je anders als je uitgekozen partner je niet bevalt.
Ook was er een peuter die zo'n erg tekort had aan voedingsstoffen dat ze allemaal zweerplekken op haar lichaam had. Dit is heel moeilijk te behandelen omdat de mensen gewoon geen geld hebben voor beter eten.

Donderdag zijn we weer naar het afgelegen dorpje Kotagorrai geweest. Hier was een jonge vrouw al drie dagen bezig met bevallen. Terwijl iemand haar met de jeep snel naar het meest dichtbijzijnde ziekenhuis bracht, bleven wij daar om de mensen van het dorp te helpen. We delen dan vooral medicatie uit en geven advies over goede voeding en hygiene. Gelukkig was het gehandicapte meisje er ook weer. Ik maak me wel zorgen over haar hoe ze zich moet redden. Ook zie je hier heel veel minderjarigen die zwanger zijn of al kinderen hebben. Zelfs een heel jong meisje met een (naar mijn idee) bijna bejaarde man. Erg om allemaal te zien.
Verder heb ik ook al een start gemaakt met het uitvoeren van een aantal opdrachten (ook voor school). Het is hier heel moeilijk om op de vaste wijze aan opdrachten te werken. Ik wil ook dat de mensen hier er iets aan hebben en zij zitten niet te wachten op veel papierwerk en moeilijke terminologie. Het is een goed leerproces voor mij om hier een middenweg in te vinden, maar het gaat gelukkig goed!

Heel veel meegemaakt dus deze week. Daarom was dit uitstapje ook zo hard welkom. Ik hoop dat ik me voor we weer met de bus 12u terug moeten beter voel. Want zie het niet zo zitten om met buikgriep zo'n tocht te maken.. De arts heb ik ook nog niet ingelicht, omdat hij zich veel te snel zorgen maakt. Ik voel me beroerd, maar het gaat wel weer over. En ik bedenk me steeds hoe erg sommige mensen het hier wel niet hebben. Wat is buikgriep vergeleken met dat?!

Bedankt voor alle geweldige reacties en felicitaties! Ik zal nog snel op een over het vorig bericht reageren.

Marij, de placenta wordt hier meteen weggegooid. Het is heel belangrijk dat de kinderen borstvoeding krijgen, anders kun je er al zeker van zijn dat ze veel ziek gaan worden. Daarbij is dit ook niet altijd de perfecte voedingswijze aangezien veel vrouwen hier zelf ook ziek zijn en dit dus op deze manier kunnen overdragen aan hun kind.
Ze hebben gewone infuuszakken, maar geen druppelsysteem. Ook wordt, als er is misgeprikt, gewoon hetzelfde infuus nogmaals gebruikt tot het wel goed zit. Dit gebeurt soms op zeer pijnlijke wijze, omdat ze echt naar het vat gaan zoeken als het niet wil lukken.
Ik weet niet hoe ze hun baby's noemen als ze nog geen vaste naam hebben. Je ziet hier ook dat er niet zoveel met de kinderen gecommuniceerd wordt als bij ons. Ook lopen vaker andere jonge kinderen met de baby's.

Ik moet nou echt stoppen, omdat ik al over mijn uur internetten heen ben en weer even wat rust kan gebruiken. Hopelijk tot snel, volgend weekend gaan we namelijk weer naar Bangalore en daar gaat internetten makkelijker.

Heel veel liefs, knuffels en kusjes!
Robbin

  • 13 Maart 2011 - 12:51

    Mam:

    Erme zieke Robbin. Ik hoop dat je weer snel beter voelt. Wij zijn net terug van de skivakantie. Erg warm met veel pap sneeuw, maar super gezellig apres ski. Ik schrijf hier over luxe dingen. Als ik hoor wat jullie allemaal meemaken. Telkens houd ik mijn hart weer vast. Ik hoop dat je dit allemaal mentaal aankunt. Je maakt zoveel mee. Van vechtende mannen tot zielige hondjes, van mishandelde vrouwen tot auto ongelukken. Jij maakt zoveel mee als ik in een heel leven nog niet mee maak. Meghan zei net in de auto dat ze je mist. Ik moet nu ook toegeven dat het wel erg lang duurt dat je weg bent. Op skype kan ik je gelukkig zien en horen, maar ik wil je zo graag knuffelen. Marij komt net binnen en die gaat ook nog iets aan je schrijven. Dit verhaal wordt staks vervolgt. Beterschap lieve schat

  • 13 Maart 2011 - 13:01

    Marij:

    Wat een avonturen maken jullie mee, het is gewoon niet te geloven dat dit allemaal in 1 week is gebeurd. Die levenservaring neemt niemand je meer af. Ik was me het hele weekend al aan het afvragen waar je nieuwe berichtje bleef. Maar ik moest er van uit gaan dat je misschien helemaal niet kon internetten. Nu dus dit hele verhaal, leuk dat je alles zo uitgebreid schrijft.
    JAMMER DAT je buikgriep hebt en dat de thuisreis weer meevalt. Wat een afschuwelijk verhaal over dat hondje. dan kan ik me voorstellen dat je nog zieker wordt. Robbin ,helaas moet ik gaan stoppen want Marlie komt net bij je moeder binnen en we moeten gaan vertellen over de wintersport. Bovendien moeten we over een half uur echt weg . Ik ga morgen nog even wat schrijven. Heel veel beterschap voor je en je hebt deze week weer genoeg afleiding om je over je heimwee te zetten. heel veel sterkte en kusjes van ons.

  • 13 Maart 2011 - 13:32

    Marlie:

    Hoi lieve Robbin, Wat een veelzijdig avontuurlijk leven heb je op dit moment en je bent ook al aan het relativeren, inderdaad wat is een buikgriep van een paar dagen in vergelijking met wat sommige mensen daar een heel leven meemaken. Maar ja, wat je zelf voelt is op dat moment voor jezelf het ergste en wat een ander voelt is minder heftig. Je hebt prachtige stranden gezien en dat hutje lijkt mij geweldig. Zou ik ook wel willen meemaken Hopelijk ben je nu weer beter. Zorg je dat je niet uitdroogy. Ben je ook bruin geworden. Wij wel. Op dit moment ben ik over de winersportvakantie van ons aan het vertellen met mijn zussen. Morgen schrijf ik je nog eens. Ik vind wat jij schrijft helemaal geweldig. Blijf je inzetten voor de mensen want dat geeft je een voldaan en tevreden gevoel. De heimwee vergeet je dan ook als je met de mensen bezig bent. Heel veel lieve groeten van Marlie

  • 13 Maart 2011 - 14:53

    Meggz:

    Eyyhh Dousdouss!!:D Boahh.. nou ein dèngk is zeker, de verveals dich absoluut neet. Lame, datse ziek bes. Ich haup datse sjnel weer beater bes.:) Vandaag zean ver truuk gekommen van Oostenriek. 'T woar super chille, mjah helaas woars doe 'r neet.:( I miss U. De mos sjnel weer op msn kommen, zodat ver weer echt kenne biekleppen. Hubbe ver waal nödig.^^

    xoxo -M. Loveyouu

  • 13 Maart 2011 - 15:21

    Mam:

    Daar ben ik weer. Wij eten zo meteen een lekker stampotje en toosten dan op jou. Je 1e infuus in een keer, wouw. Ik weet hoe moeilijk dit is in het begin. Ik ben blij dat de arts zo goed op jullie let, dus net een vader/moeder figuur. Zo hoeven de ouders van Hilde en wij niet te bezorgt te zijn. Heb je al enig idee wat je met de schenkingen kunt doen? Was fijn dat we je op je verjaardag och nog hebben gesproken. Je klonk opgewekt. Ik hoop dat de terugreis goed verlopen is. Veel leuke ervaringen gewenst volgende week en we zien naar je uit op skype elke dag rond half 6. Dikke kus van pap, mam en Meghan

  • 13 Maart 2011 - 17:57

    Pap:

    Wow weer een hele reeks ervaringen binnen een kort tijdbestek. En wij maar saai op skivakantie, haha.
    Was toch wel wennen zonder jou, maar het geweldige weer en zoals mam al zei de apres-ski maakte veel goed.
    Inmiddels met ons "zielig" hondje gewandeld. Hij is namelijk ook een beetje ziek, weliswaar niets vergeleken met het hondje in India, maar zoals je inmiddels zelf ervaart, alles is relatief.
    De week bij Margot en Jos heeft hem goed gedaan denk ik, hij is in elk geval flink afgevallen door het vele spelen met de andere honden. Hij heeft zich trouwens voor het eerst heel goed gedragen. Nou ik ga met mam samen wat zappen, en wellicht vroeg naar bed. Na een slechte nacht rust en een flinke rit moet je toch altijd ietwat herstellen.
    Veel liefs en mis je, Pap

    Ps: Heb je al "gebruik gemaakt" van de chauffeur van Pratish?

  • 13 Maart 2011 - 18:16

    Pap:

    Hier ben ik weer.
    Ik heb wat foto (150) en film ruimte (20 of 30). Dus gebruik de camera en laat ons wat live beelden zien?
    Groetjes, Pap

  • 13 Maart 2011 - 19:06

    Vanessa:

    Ach meis van harte beterschap... Je zult inmiddels wel weer terug zijn op SMART... Hoop dat de terugreis goed verlopen is... Wel lekker om ff te chillen aan het strand... En met jullie avonturen kunnen jullie dit goed gebruiken...
    Best een heftige week, daar leer je wel weer heel veel van...

    Heb je b-day pictures gezien, zag er reuze gezellig uit...

    Ik ben met Sanne S gaan carnavallen, was reuze gezellig. Heb wel een week bij moeten komen... Chesnut loopt weer lekker. Heb nog ff problemen met het zadel gehad. Chess had drukplekken. Zadelmaker erbij... Is u opgelost met een prolitepad. Zadel was niet aan te passen en een nieuwe was ook niet de oplossing.... Morgen gaan we met stal naar Equitana in Essen. Heb er zin in... Heb nog ander paarden nieuws maar daar stuur ik je een privébericht over...

    Veel liefs, Vanessa
    X

  • 13 Maart 2011 - 20:04

    Magda:

    Heej Robbin,
    We hebben het vorig weekend zo druk gehad met vastelaovend vieren dat we helemaal vergeten zijn om je te feliciteren. Bij deze nog van harte. Zo te lezen heb je toch nog een hele gezellige verjaardag gehad, fijn. En weer heel veel avonturen mee gemaakt. Ongelooflijk, kan me voorstellen dat je dan af en toe last van heimwee hebt. Ik bewonder heel erg hoe je met alle moeilijke situaties omgaat, petje af hoor. Dit zal je in je verdere leven zeker van pas komen. We kijken hier ook iedere week uit naar je reisverslag. Dus... we zijn benieuwd wat je komende week weer allemaal gaat meemaken. Hopelijk voel je je snel weer beter zodat je voldoende energie hebt om alles weer aan te kunnen, maar dat zal best met je positieve inslag.
    lieve groetjes van Ewout, Magda, Yfke en Myrthe

  • 13 Maart 2011 - 21:57

    Annie:

    Hoi Robin,
    Leuk om je verhalen te lezen, wat een belevenis en ervaring voor je, geniet er maar van. Jammer zeg dat je ziek bent geworden, hopelijk ben je als je dit leest alweer wat opgeknapt. Je foto's zijn ook erg leuk de natuur lijkt me geweldig.
    Heel veel plezier, en succes.

    groetjes
    Frank, Annie, Kaylee en Djordee.

  • 14 Maart 2011 - 07:43

    MARIJ:

    Daar ben ik weer,net alle reacties van iedereen gelezen. Hopelijk ben je weer aan de beterende hand en is de reis goed verlopen. Leuk dat ze allemaal zo meeleven met je. Gisteravond weer naar een serie op de tv. gekeken. Deze gaat over India voor beginners . het gaat over de meest uiteenlopende zaken en is iedere week weer leuk om naar te kijken. Ik kan me dan een beetje voorstellen hoe het daar is en ook die koeien die daar zogezegd heilig zijn. Dus ook op het strand ha ha. Wat knap dat je het eerste infuusnaaldje hebt geprikt. je doet hier straks de verpleging van Oost 43 nog wat voor . ik zie dat je (nog maar !!!! )115 dagen te gaan hebt. Van de ene kant lijkt dat lang maar ook weer snel voorbijgaan. Waarschijnlijk doordat je ons zo goed op de hoogte houdt.
    Gisteren heb ik bij je moeder de fotoalbum gezien die je voor haar hebt gemaakt. Ik vond hem echt ontzettend mooi in elkaar gezet, echt knap en zo gezellig om in te kijken. Ik denk dat je moeder hier vaak even een blik op werpt, en trots op je is. Wat zijn we toch voor een familie als je dat zo bekijkt , er is niet veel wat we niet van elkaar weten. Zo close,
    Hier kun je dan ook aan denken als je het even moeilijk hebt.Robbin ,kusjes en geniet en werk ze.

  • 14 Maart 2011 - 08:04

    Tom:

    Hey Robbin,

    Nu heb ik weer een hele morgen moeten uittrekken om al jouw avonturen te lezen, wat overigens wel leuk was om te doen:P Wat moet ik me voorstellen bij een niet-westers toilet? gewoon zo'n frans gat in de grond? Gelukkig heb je je verjaardag goed kunnen vieren, wij hebben hier ook nog aan je gedacht hoor, ik heb zelfs een extra biertje hier voor jou gedronken (wat ik ook heel erg vond om te doen(A)) Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's, klinkt allemaal heel erg impressive, helaas hebben ze in India zover ik weet geen fysiotherapeuten of kun je daar toch je brood verdienen als fysiotherapeut? Dan zal ik dat toch nog maar es meenemen in m'n overwegingen achter een paar jaar.

    Xxx Tom

  • 15 Maart 2011 - 08:50

    Tonny Kuijer:

    Hallo Robin, Op de eerste plaats gefeliciteerd met je verjaardag. Ik was een weekje afwezig zodoende komt de felicitatie wat later.
    Wat maken jullie toch allemaal mee!!!!!
    Wel hoop ik dat je snel weer fit bent. Je mam en pap zullen zich wel zorgen maken maar als ik je verslagen lees zie ik dat je niet voor een gat te vangen bent.
    Dag top-wijfie, groetjes Tonny

  • 17 Maart 2011 - 08:04

    Carolien:

    Hoi Robbin

    IK reageer een beetje laat op je verhaal, maar zijn net terug van ski vakantie en meteen weer werken, zodoende. Wat een spannend en indrukwekkend verhaal weer. Wat een hele andere wereld daar. Ik hoop dan je snel weer beter bent. De vakantie was SUPER . geweldig weer en veel zon. Alleen jammer dat Ger veel last had van zijn knie en hebben dus 2 dagen niet kunnen skieen. Aron ging heel goed, hij twijfelt alleen of hij volgend jaar wil gaan. Hijn heeft de smaak van Carnaval te pakken. Maat dat zien we dan wel weer.
    Heel veel beterschap en groetjes
    ook van Ger Kyra en Aron.

  • 20 Maart 2011 - 11:08

    Marika:

    Hoi Robbin, wat een toestanden daar. Verschrikkelijk van die mensen en dat hondje. Wat leven we hier in weelde en toch zijn heel veel mensen niet tevreden en klagen maar over alles en nog wat. Wel pittige koeien daar (ha,ha). Hopenlijk voel je je al weer wat beter. Marco en ik hebben vorige week een aantal padden gered. We waren aan het wandelen richting Kollenberg (vanaf de Windraak richting Pergamijn) en zagen in de schemer die padden rondlopen. Helaas werden er een aantal door een voorbijscheurende auto overreden. Ik heb een aantal auto's aangehouden en gevraagd of ze wat rustiger konden rijden en met de padden rekening wilden houden. Van een drietal inzittenden van een auto schrokken we wel even want dat waren geen frisse types, leken wel onderwereld figuren (toch ook even een beetje avontuur).We hebben de nog levende padden bij een watertje gezet. Ik heb contact met iemand van IVN gehad. Waarschijnlijk is hier volgende jaar werk aan de winkel en wordt hier door IVN een paddentrek opgezet. Ik heb toegezegd dat ik indien nodig een aantal vrijwilligers bij elkaar zal trommelen. Je moeder wil graag helpen, misschien jij ook wel. Maar dat is iets voor volgend jaar.
    Heel veel liefs en groetjes uit Sittard. Marika en co

  • 20 Maart 2011 - 13:13

    Bart Latten:

    Hey Robbinl

    Het is alweer een week geleden dat je dit schreef, dus sorry voor mijn late reactie:p

    De lonely panet is echt een te gek boek! Hier staat tenminste nuttige info in die je niet in een normale reisgids zou vinden. Daarnaast word hij gebruikt door bijna alle backpackers dus die zul je ook veel tegenkomen als je de plekjes uit de gids opzoekt!
    Het hoort zich allemaal weer te gek aan! Ben je ondertussen weer beter? Groetjes

  • 20 Maart 2011 - 19:42

    Hubje:

    heey nichtje,

    Spannende verhalen allemaal. Op avontuur in India zonder familie. Voel je je wel al iets beter? Buikgriep is niet niks, vooral niet in een ander land.

    Als je strakjes weer terug bent in ons kikkerlandje kom ik zeker bij je langs, je wordt toch wel gemist hoor =)

    Kun je ook eens bij mij in mijn hutje langskomen, ik heb gelukkig wel een westers toilet/

    xxx

    Je grote neef

  • 20 Maart 2011 - 19:42

    Hubje:

    heey nichtje,

    Spannende verhalen allemaal. Op avontuur in India zonder familie. Voel je je wel al iets beter? Buikgriep is niet niks, vooral niet in een ander land.

    Als je strakjes weer terug bent in ons kikkerlandje kom ik zeker bij je langs, je wordt toch wel gemist hoor =)

    Kun je ook eens bij mij in mijn hutje langskomen, ik heb gelukkig wel een westers toilet/

    xxx

    Je grote neef

  • 20 Maart 2011 - 19:42

    Hubje:

    heey nichtje,

    Spannende verhalen allemaal. Op avontuur in India zonder familie. Voel je je wel al iets beter? Buikgriep is niet niks, vooral niet in een ander land.

    Als je strakjes weer terug bent in ons kikkerlandje kom ik zeker bij je langs, je wordt toch wel gemist hoor =)

    Kun je ook eens bij mij in mijn hutje langskomen, ik heb gelukkig wel een westers toilet/

    xxx

    Je grote neef

  • 22 Maart 2011 - 17:01

    Marlie:

    Hey Robbin,
    Prachtige foto s. Maar waar blijven je spannende verhalen. Of is het heel druk in het ziekenhuis en heb je geen tijd voor onze India story. Is de warmte nog uit te houden?
    Heel veel groetjes van Marlie

  • 24 Maart 2011 - 17:37

    Marika:

    Leuk die foto's. Wie is die man met het baardje? Ziet toch wel aantrekkelijk uit. Ik neem aan dat die grijze man de dokter is. Wanneer komt er weer nieuws!
    Groetjes Marika

  • 26 Maart 2011 - 10:28

    :

    Hoi robin,

    Amuseer je je daar toch ondanks ook de nare ervaringen?
    Hoop dat je weer gezond en heelhuids thuiskomt.

    Dikke kus en knuf van Ellie

  • 26 Maart 2011 - 13:54

    Mam:

    Hoi Robbin, ik kom net terug van de begrafenis van tante Fien uit Maaseik. Doordat je dit weekend in het SMART ziekenhuis blijft kunnen we je niet zien en horen via skype. Dus dan maar via de gsm. Je terugvlucht hebben we geregeld voor 6 juni. Dwz dat je er bijna de helft op hebt zitten. Na volgend weekend komen de ouders van Hilde met het pakketje dat je besteld hebt. Oh ja, Meghan krijgt vrijdag een scopie van de knie. Dr Draijer meent dat het de kruisbanden zijn. Laten we het niet hopen. Ze is nu met de pta's bezig en in mei haar examen, ze wil nog met vrienden op vakantie en daarna met ons. Als er een reconstructie uit zou komen dan is ze wel 9 maanden zoet met revalideren. Duimen dus. Wanneer volgt bij jullie weer een grote operatieronde? Ik ben maandag naar de lady'savond van India geweest bij Kiki. Was leuk. Ik heb er een mooie sjaal gekocht. Je mag mij er ook een van India meenemen. Maar niet te bont. We bellen straks nog even. Kusjes xx mam

  • 27 Maart 2011 - 17:08

    Marij:

    hallo Robbin, Ik heb van je moeder gehoord dat je niets kunt schrijven omdat je geen internet hebt.Ik heb al vaker gekeken en dacht ;waar blijven die interessante verhalen .Nu weet ik dus wqaarom. Hier gaat alles z,n gangetje,Bart zoals altijd druk en geen minuut dat er niets gepland is en Tom altijd hard werkend voor school. Meghan is vanmorgen hier geweest om Tom een onderzoek van de knie te laten doen . Voor hem was dit een leermoment. het is echt spannend voor haar a.s. vrijdag, want als ze 6 weken op krukken moet gaan lopen zal dat niet meevallen. Oh ja; van de week stond Meghan hier met een kikker in haar hand. Die was ze midden op straat tegengekomen en dacht die kan bij Marij in de vijver. Ze had hem prins John genoemd en ik vroeg of ze de kikker al had gekust omdat het dan misschien een prins zou worden, Dat was dus lachen hier.We hebben de hele week al prachtig lenteweer en genieten dus van de zon. ik begin je toch echt te missen. Op de tv was net een progamma van Hello Goodbye, dat gaat over mensen die staan te wachten op een vliegveld . mensen die bv net zoals jij lang weggeweest zijn.
    vaak emotionele verhalen, Zo zal het voor jou ook zijn als je weer in Nederland bent. Ik ga nu weer stoppen want het is zondagavond en dan heb ik repetitie van het koor. Heel veel plezier en we tellen de dagen af , Liefs van de Lattenfamily.

  • 30 Maart 2011 - 17:31

    Wim En Lilian:

    Hoi Robbin.
    Hier weer eens een berichtje oet Bor.
    Waaw, wat maak jij toch allemaal mee! Geweldig hoor! Dat heb ik in mijn hele leven nog niet meegemaakt ( en ik ben al notabene een halve eeuw jong!!)
    Ik vroeg me af hoe het daar gaat met medicijnen. Kun je die gewoon kopen of moet je daar ook eerst een recept van de dokter voor hebben? En moeten ze dat zelf betalen of hoe is dat daar geregeld?
    Geniet maar fijn maar pas ook goed op jezelf!
    Heel veel groetjes oet Bor van
    Wim en Lilian
    en een knuffel van Chico waf waf waf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Sometimes a b.f.f makes you go W.T.F but with out them we'd all be a little less richer in our lifes ..

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 31740

Voorgaande reizen:

03 Februari 2011 - 08 Juli 2011

Mijn eerste buitenlandse stage!

Landen bezocht: